پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118781
صادرات ۶ ميليون دلاري توليدات تعاوني‌ها در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1393/06/15 10:43:36
نمایش : 1587
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: صادرات کالاهاي توليدي شرکت‌هاي تعاوني چهارمحال و بختياري در ۳ ماهه نخست امسال، ۶ ميليون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از ۹۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داوود شيوندي در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاري امروز به‌عنوان روز جهاني تعاون، اظهار کرد: امسال يکي از تعاوني‌هاي آموزشي استان به‌عنوان تعاوني نمونه استان در مراسم تجليل از تعاوني‌هاي برتر که به‌صورت کشوري در تاريخ 15 شهريورماه در تهران تشکيل مي‌شود، حضور مي‌يابد.

وي افزود: صادرات کالاهاي توليدي شرکت‌هاي تعاوني چهارمحال و بختياري در 3 ماهه نخست امسال، 6 ميليون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 90 درصد رشد داشته است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بحث صادرات، رقابت‌پذيري و ظرفيت‌هاي نسبي استان يکي از محوري‌ترين و اساسي‌ترين اقداماتي است که براي تقويت واحدهاي توليدي - خدماتي انجام مي‌شود.

شيوندي گفت: يکي از تعاوني‌هاي صادر کننده نيترات استان تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با تأکيد براينکه صادرات برروي اقتصاد، درآمد و اشتغال بسيار اثرگذار است، تصريح کرد: با بهره‌برداري از اين واحد، صادرات در بخش تعاوني‌هاي استان بيشتر تقويت مي‌شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: امسال 114 ميليارد تومان از اعتبارات تکليفي در اختيار چهارمحال و بختياري قرار گرفت که اين مبلغ در کل کشور 8 هزار و 400 ميليارد تومان بوده است که 1.4 درصد از آن در اختيار بخش تعاون اين استان قرار گرفت.

شيوندي افزود: تاکنون 31 ميليارد تومان از اين تسهيلات در بخش‌هاي سرمايه‌گذاري و سرمايه در گردش در اين استان پرداخت شده است که 20 درصد آن مربوط به بخش سرمايه در گردش استان است.

وي افزود: امسال مبلغي 12 ميليارد تومان براي مشاغل خانگي در نظر گرفته شده است که بيشتر در اختيار کميته امداد استان، سازمان صنعت، معدن وتجارت، کشاورزي و فني و حرفه‌اي قرار گرفته است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اين اعتبارات به‌منظور ايجاد واحدهاي کوچک خانگي با شعار "هر خانه يک کارخانه" پرداخت شده است تا هر خانوار در کنار کار اصلي يک منبع درآمدي نيز داشته باشد.

شيوندي به پرورش قارچ در روستاي قلعه ممکا اشاره کرد و گفت: مردم در اين روستا با هماهنگي و انسجام در بحث پرورش قارچ موفق بوده‌اند و اميدواريم با تشکيل اتحاديه‌اي در اين زمينه بتوانيم بسياري از کارهاي خدماتي، تأمين مواد اوليه و فروش محصول را به نحو مطلوب پيگيري کنيم.

وي از تشکيل 57 دوره آموزشي تخصصي و عمومي براي تعاوني‌هاي استان خبر داد و گفت: 20 مورد از اين دوره‌ها تخصصي بوده و با نظارت مديران تعاوني‌ها در بخش‌هاي مختلف با تأمين اعتبار از طريق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي به‌منظور افزايش راندمان و بهره‌وري تشکيل شده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري افزود: تاکنون 6 هزار مسکن مهر در اين استان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان سازماندهي شده است.

شيوندي با بيان اينکه کار فني، استحکام، زيباسازي و برآورد پيشرفت فيزيکي اين مسکن‌ها زير نظر اداره مسکن و شهرسازي است، گفت: تشکل و نظارت بر هيئت مديره انتخابات بازرسان با نظارت اداراه تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام مي‌شود.

وي از آمادگي لازم اين اداره کل به‌منظور حمايت متقاضيان تشکيل تعاوني در استان خبر داد و تصريح کرد: تمامي اقشار جامعه شامل متقاضيان کار و فارغ التحصيلان که از روحيه کار گروهي و خرد جمعي برخوردار هستند مي‌توانند از حمايت‌هاي مالي، آموزشي و مشاوره‌اي بخش تعاون در اين زمينه استفاده کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html